Geoblog.pl    kaufman    Podróże    Krym 2009    Twierdza w Sudaku

Twierdza w Sudaku

Ukraina
Ukraina, Sudak

Miejscowość niezbyt przypadła nam do gustu. Głośno, dużo ludzi, mało atrakcji, dworzec autobusowy z daleka od centrum. Jedyna atrakcja w tej miejscowości to chyba Twierdza Genueńska. Wejście do twierdzy kosztuje 20 UAH. Plaże w centrum Sudaku w większości należą do przybrzeżnych lokali nie sprawdzaliśmy czy płatne ale z pewnością zatłoczone.

Noclegi:
według przewodnika Bezdroży pod namiotem można zanocować po obu stronach ulicy Nabrieżnaja - deptak przy nabrzeżu:
1. pod twierdzą
2. po drugiej stronie deptaka za 4 UAH z możliwością wejścia do rezerwatu Ałczak w cenie noclegu

W rzeczywistości twierdza jest oświetlona jupiterami, a od strony morza jest sporo tablic zakazujących rozbijania namiotów.
Druga opisana lokalizacja znajduje się jakieś 2 km deptakiem po drugiej stronie wybrzeża. W cenie 15 UAH od namiotu, można się rozbić na placu obok baraku przy końcu deptaka. Osoby imprezujące na deptaku do świtu przechodzą koło namiotu. Brak także wspomnianej możliwości darmowego wejścia do rezerwatu.

Najlepiej gdy jesteśmy przy wschodniej stronie wybrzeża obejść górkę z rezerwatem Ałczak i tam znajduje się pole namiotowe (camping) z dala od głośnych imprez na plażach Sudaku. Pole namiotowe znajduje się przy plaży.